Chili

Chili! Wie had dat gedacht, Bart en ik in ieder geval niet! Bij de grens van Bolivia stond weer een super modern busje op ons te wachten met fijne stoelen. Je merkt echt meteen het verschil. Daarna zijn we naar de grens van Chili gereden, 40 minuutjes ongeveer. Uitgestapt om onze tassen te laten doorzoeken... natuurlijk hebben we geen drugs en wapens bij ons.
San Pedro de Atacama is wederom een klein stoffig dorpje wat in the middle of de woestijn ligt. Maar wel warm.Bart en ik hebben hier voornamelijk gerelaxed. Weer super lekker eten. Voor de mensen die denken dat wij verhongeren, nou vergeet het maar. Wij gaan een beetje te vaak en te veel uiteten en dankzij Barts moeder zijn we nogal kritisch met eten. Maar ik moet zeggen dat we allebei ook wel weer naar de Hollandse pot verlangen. Alleen geen rijst en bonen, na Centraal amerika zijn we daar allergisch voor geworden.

In San Pedro zijn we naar een zoutmeer geweest waar je kon drijven. Ik ben er welgeteld 9 seconde in geweest, heb heel even gedreven en ben er daarna weer uitgerend. Het was echt koud! Daarna nog naar 2 gaten in de grond geweest, waarschijnlijk erin geslagen door meteoren, maar dat weten ze niet helemaal zeker. En toen de zon onder ging, gingen we naar een meer waar je mooi uitzicht had op een vulkaan.En na het drinken van fles Pisco sour, was het nog veel mooier. En de sterrenhemel.. Frankrijk in de nacht is er niets bij!

Ons plan nu is om naar boven te reizen. Misschien gaan we nog een strandplaatsje aan doen in Chili (Chili is trouwens wel echt duur) dus misschien ook niet. Chili is wel echt super leuk, misschien voor een volgende vakantie? Daarna gaan we naar Arequipa in Peru, waar je de Caulker Canyon hebt en veel vogels vliegen, de stad zelf natuurlijk en daarna nog naar Nazca naar de woestijn. En vanuit daar naar Lima en dan naar huis vliegen! Zal wel vreemd zijn. Bart hoopt nogtussendoor een berg te beklimmen, hijheeft er echt een nieuwe hobby bij. Hoe hoger hoe beter en hij is er ook behoorlijk goed in. Dus wie weet!
Hoe gaat het trouwens daar in Nederland? Zijn jullie de hittegolf al zat? Nade kou in Bolivia kan ik alleen maar zeggen dat warmte me heerlijk lijkt. Dus nog even 10 dagen volhouden daar! En voor de geintereseerden, er staan we wat foto´s op, een paar nog van de Galapagos, Peru en Bolivia. Tot snel!